جمعه، شهریور ۰۶، ۱۳۸۳

فروش آثار و ابنيه تاريخي به مردم !

مطلبي رو كه الان بهش لينك ميدم و قدري هم قديمي است و ربطي به پناهندگي نداره ، بعد از خوندنش گوشهام رو داغ كرد.
هيات دولت آيين نامه مربوط به احياء , مرمت , فروش کاروانسراها و ساختمان هاي تاريخي و فرهنگي تحت مالکيت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را تصويب کرد.

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعلام اين مطلب به ايرنا گفت : هيات دولت به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اجازه داد تا در مراحل مختلف تملک , تهيه طرح , مرمت و آماده سازي ابنيه و اراضي همجوار بناهاي با ارزش تاريخي و فرهنگي نسبت به اجاره , مشارکت و اجاره به شرط تمليک به اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام کند.

سيدحسين مرعشي افزود: براساس مصوبه هيات دولت , سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مجاز است کاروانسراها و ساختمان هاي تحت مالکيت را به صورت مشارکت يا به صورت اجاره به شرط تمليک يا فروش به بخش خصوصي واگذار کند. وي گفت : همچنين اين سازمان مي تواند اماکن و بناهاي مذکور را در هر مرحله اعم از طراحي , در حال تعمير و يا پس از تعمير واگذار کند. به گفته مرعشي کار واگذاري اين کاروانسراها و ساختمان ها پس از تعيين قيمت از سوي کارشناس انجام خواهد شد.

وي گفت : هيات وزيران در آخرين نشست خود در مصوبه اي با بازديد رايگان گردشگران ايراني از موزه هاي سراسر کشور در نخستين جمعه هر ماه موافقت کرد. از سوي ديگر , معاون بين الملل و امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از راه اندازي مناطق ويژه گردشگري در استان هاي مختلف براي استفاده گردشگران داخلي و خارجي خبر داد.

سيدطه هاشمي در حاشيه مراسم معارفه مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان گفت : در هر استان بين يک يا 2 منطقه ويژه گردشگري براي جذب جهانگرد و گردشگر داخلي ايجاد مي شود. وي گفت : اين مناطق با تسهيلات و امکاناتي که اين سازمان فراهم مي کند, از سوي بخش خصوصي ايجاد و در آنها امکانات تفريحي , اقامتي و پذيرايي مستقر خواهد شد.

به گفته هاشمي , مديران ميراث فرهنگي و گردشگري استان ها مسوول شده اند که با همکاري استانداري ها , مناطق مناسب را شناسايي و معرفي کنند تا با نقشه و طرحي که از سوي اين سازمان ارائه مي شود , اين مناطق ايجاد شود.

هیچ نظری موجود نیست: