یکشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۶

دنباله ائی بر مطالب کرت




در ادامه یادداشتهای مربوط به کرت گفتم که میخوام کمی هم از شرایط هتل و آژنس مسافرتی براتون بنویسم




هتلی که ما انتخاب کرده بودیم قدری با هتلهای دیگه فرق داشت . به لحاظ ستاره و درجه هتل ، هتل آمودیا دارای چهار ستاره بود و از این جهت میگم قدری با هتلهای دیگه فرق داشت که معمولا در اکثر جاهای دنیا وقتی اسمی از هتل آورده میشه ، سریعا یک ساختمان بزرگ چند طبقه به ذهنها خطور میکنه و این درست برعکس چیزیست که شما در سواحل یونان و جزیره کرت میبینید البته نه اینکه اصلا از این هتلهای چند طبقه نباشه ولی تعدادشون نسبت به این چیزائی که من واستون میخوام تعریف کنم کمتره




بونگالو نامی است برای اتاقهای این نوع از هتلها که سبک ساخت و معماریشون تا اندازه ائی با اتاقهای دیگر هتلها متفاوته و معمولا شما با یک فضای تک واحدی ، دو واحدی ونهایتا چهار واحدی مواجهه میشوید که امکان دارد این فضاها به یکدیگرمتصل باشند




در این تصویر که نمائی از هتل رو میبینید میتونید به خوبی پی ببرید که با یک ساختمان چند طبقه روبرو نیستید




این نوع از هتلها به فضای زیادی برای ایجاد نیاز دارند و معمولا این بونگالو ها از هم فاصله دارند و در بین اونها فضاهای گل و گلکاری و پارکهای کوچک و مجموعه وسائل بازی برای بچه ها و استخرهای کوچک و بزرگی که در کنار هم ساخته شدند به چشم میخوره




باربیکیو و فضای مختص به اون با توجه به سلیقه مدیریت هتل تعیین میشه و بار مشروب که شامل تابستانه و زمستانه است در کنار استخرها ساخته شده . انواع و اقسام آلاچیقهای شیک و زیبا که از اونها هم برای نشستن مسافرین استفاده شده و هم برای ایجاد بارهای مشروب به قدری زیبا ساخته شده که آدم رو مجبور میکنه دوربین به دست در کنار استخر باشه




فاصله هتل تا دریا هم چیزی نزدیک به چهارصد متر پیاده روی بود و ساحل سنگی و جلبگی که هتل ما نزدیک به اون قرار داشت فوق العاده قشنگ بود




و اما آژانس مسافرتی " جت ایر " که ما پارسال هم باهاش به اسپانیا رفته بودیم و نظرمون رو جلب کرده بود ، واقعا که چیزی رو کم و کسر نذاشته بود . هماهنگی این همه مسافر از شهرهای مختلف و اوردن اونها با اتوبوس و یا اگر سفارش ماشین دربستی داده باشین ، به فرودگاه ، اونهم تا دم گیت پرواز و ارائه اطلاعات مربوط به مقصد مسافرتی شما درپاکتهای مخصوصی که اسم شما بر روی اون نوشته شده بود ، همه از خدماتی بود که حکایت از نظم و انضباط داشت و این امر خودش برای مسافرتهای طولانی یک نقطه قوته که بعد از خستگی پرواز با بی نظمی مواجه نشی




یک نفر نماینده از این شرکت که معمولا خانم بودند ، در طول اقامت شما - اگر یک هفته باشد - سه بار به هتل شما سرکشی میکند تا اگر مشکلی دارید با او در میان بگذارید و راهنمائی های لازم را به شما بکند




خلاصه کنم این مطلب را که به طور کل رضایت از مسائلی که به نوعی با سفر آدم در ارتباط است ، مسئله بزرگ و مهمی است که نباید از ان به سادگی عبور کرد

۱ نظر:

آشپزباشی گفت...

اين سفرنامه‌ی کرت شما را کم و بیش دنبال کرده‌ام. به عشق کتاب‌های کازانتزاکیس. و البته بسیار یاد گرفتم. یعنی الان تقریباً از نظر اطلاعاتی هيچ مشکلی ندارم و کاملاً امادگی دارم برای سفر. می‌ماند براورد بودجه‌ی پروژه و راههای تامين آن! در اين زمينه پستی مرقوم نمی‌فرماييد؟ يا شايد هم قبلاً فرمودید و من بی اطلاعم.
;-))

به قول قدیمی‌ها، همیشه به گشت و گذار
:-)