شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۸۴

زن ، مهاجرت ، طلاق



خانم ناهيد كشاورزدر مطلبي به بررسي ساختار خانواده در ايران بويژه نقشى كه زنان در آن و در خانواده بعد از مهاجرت داشته و دارند و همچنين علل روى‌آورى آنها به طلاق ، پرداخته است كه متن كامل آن را در اينجا ميتوانيد بخوانيد .

جمعه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۸۴

حق خروج از كشور يك حق بشرى است



در ايران بسيار پيش مى‌آيد كه فعالان حقوق بشر و حقوق مدنى را ممنوع‌الخروج مى‌كنند. آخرين موردى كه در اخبار آمده بود‌ مورد ممنوع‌الخروج شدن شادى صدر، فعال حقوق زنان بود. ممنوع‌الخروج كردن كسى كه جرمى مرتكب نشده است به منزله حربه‌اى است براى ترسانيدن فعالان سياسى و اجتماعى و كشور را براى ممنوع‌الخروج‌شدگان تبديل به زندانى بزرگ مى‌كند. اين حق هر انسان است كه بتواند كشور خود را ترك گويد يا به كشور خود بازگردد .



اصل مطلب

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۸۴

اعتصاب غذاي پناهجويان كرد


۲۲ پناهجوي كرد در اعتراض به سياستهاي نادرست پناهنده پذيری بلژيك و رسيدگي به پرونده ي آنان از تاريخ ۲۹ مارچ سال جاري در كليساي Miniemen در مركز شهر بروكسل دست به اعتصاب غذا زدند.


چهارشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۴

تحصن پناهجويان در انگلستان


دنيا زندان ما شده است. همه لذتهاى زندگى را از ما گرفته اند. خنده و شادى و رفاه و آسايش و امنيت انگار نمى تواند سهم ما نيز از زندگى باشد. همه چيز را براى ما تيره و تار کرده اند. ما که تا چشم باز کرده ايم حکومت سياه اسلام را ديده ايم، شکنجه و کشتار شده و اعتراضاتمان به خون کشيده شده است. ما که تا چشم بر هم مى گذاريم چهره عزيزانى را بياد مى آوريم که هزار هزار در زندانهاى اسلامى اعدام شده اند. زنانى را مى بينيم که حجاب اسلامى بر سرشان کشيده، دهها هزار نفرشان را مجبور کرده اند به تن فروشى رو بياورند. جوانانى که از سر ياس تن به اعتياد داده اند. ما از ايران مى آييم. از جايى که فقط بيش از ١٠ ميليون جوان بيکار دارد .


مطلبي از كيوان جاويد را اينجا بخوانيد .

سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۸۴

صدور بيرويه ويزاى آلمان


برلين: يوشكا فيشر وزير خارجه آلمان در جريان نطقى پرهيجان در برابر شوراى رسيدگى به مسئله صدر بيرويه ويزاى آلمان اذعان داشت كه در اين راستا، خود نيز مرتكب اشتباهاتى شده است. وى در نطقش كه بطور زنده از شمارى از شبكه هاى تلويزيونى پخش ميشد، تصريح نمود كه مسؤليت را خود بر عهده گرفته و قصد ندارد كه گناه را به گردن ديگران بياندازد.


فيشر در عين حال دو حزب سوسيال مسيحى و دمكرات مسيحى آلمان از جناح اپوزيسيون را مورد انتقاد قرار داد و متذكر شد كه اين دو حزب سعى در بزرگ و رسوايى آميز جلوه دادن موضوع داشته اند .


دوشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۴

لينكها در عالم وبلاگ شهر به چند دسته تقسيم ميشوند :


دسته اول از لينكها كه در كمال احترام و با توجه به ديپلماسي متقابل به يكديگر داده ميشود ، با رضايت و اعلام طرفين صورت پذيرفته و چه بسا دراين صورت از لينك دادن ، وبلاگي نيز خارج از قاعده بازي به اين عمل دست زده باشد و صرفا از روي اينكه مطالب مورد نظرش را در وبلاگي يافته و يا به خواندن آن علاقه مند شده است به آن لينك داده و در اين صورت نيازي به لينك متقابل نيز نديده است .


دسته دوم عموما لينك به وبلاگهائي است كه واقعا در عرض روز توسط نويسنده وبلاگ اصلي خوانده ميشود و به عبارت ديگر نويسنده به نوعي براي خواندن آن وبلاگها ارزش گزاري كرده است .


گروه سوم ، شامل لينك به وبلاگهائي ميگردد كه مبناي آن تصور اين امر است كه وبلاگ خواننده با مراجعه به وبلاگي كه لينكش در آن است مجبور به دادن لينك متقابل خواهد شد و به اين طريق بر ميزان خواننده و شمارشگر وبلاگش افزوده خواهد گرديد .


گروه چهارم آن عده از افرادي هستند كه لينك به وبلاگ را به مثابه بده و بستان مجله اينترنتي ميدانند و در اين راه از انجام سياسي كاري نيز بهره ميجويند .


قسمتي ديگر از لينكها كه به وبلاگ خاصي داده ميشود ، صرفا به خاطر ارزش كاري است كه امكان دارد فردي در انجام خدمتي نموده باشد كه به نوعي ديگران از ان بهره برده باشند .


دسته پنجم از اين لينكها به خاطر قدر داني از كاري كه احيانا نويسنده يك سايت و يا وبلاگ براي طرف مقابلش انجام داده است ، صورت ميپذيرد و نويسنده اصلي شايد كوچكترين اعتقادي به نوشته هاي فرد كمك كننده نداشته باشد . نمونه بارز اين نوع از لينك را ميتوانيم در وبلاگ بهنود ديگر بيابيم !


گروه ديگري از دنياي لينكستان به ارتباطات و روابط دوستانه و پدرو فرزندي و زن و شوهري بر ميگردد كه بالطبع قدري براي معرفي طرفين طبيعي جلوه مينمايد . شادي شاعرانه نمونه بارزي از اين نوع لينكها ميباشد .


فعلا بيش تر از اين به نظرم نميرسد . اگر چيزي به نظرتان ميآيد در قسمت نظر خواهي اضافه كنيد.

یکشنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۴

دو تا لينك !


بعضي ها هل شدند و دو تا لينك به جناب منور الفكر داده اند .


اينكه اين مسئله امكان داره سهوا و به شكل اشتباه انجام شده باشه ، به يقين نزديكه و جاي شكي نيست ، ولي به طور كلي غرضم از نوشتن اين مطلب اين بود كه بگم تا چند روز آينده مطلبي خواهم داشت در ارتباط با اخلاق لينك دادن ، شايد اگر از اخلاق نظر دهي و كامنت گزاري در وبلاگشهر به جائي نرسيديم و يا حداقل ما از آن بي خبر مانديم ، ياد بگيريم كه چگونه بايد به وبلاگهاي يكديگر لينك بدهيم .

شنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۸۴

پناهندگان در سوئد


عكسهائي از بر پائي يك حركت جمعي در دفاع از حقوق پناهندگي كه به تاريخ بيست و يك آوريل دوهزار و پنج ( دو روز قبل ) درسوئد برگزار گرديد .

جمعه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۴

كاشكي تو بودي و .....


درود به روان پاكت اي خوب ما ....


كاشكي تو بودي و ما هنوز آزادي نداشتيم ....

كاشكي تو بودي و سايه استبدات كه ميگويند بر سر ما بود و دلبندانت اينگونه در دنيا آواره نبودند ....

كاشكي تو بودي كه پدران ما ثابت كنند حاضر به خوردن استفراغ خودشان ميباشند ....

كاشكي تو بودي و همان يه ذره آبروئي كه نزد دولتها و مردم ساير نقاط دنيا داشتيم ، پا بر جا ميماند ....



كاشكي .......

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۴

بلژيکی ها ميتوانند دو مليت داشته باشند


وزير دادگستری بلژيک خانم Laurette Onkelinx در نظر دارد قانونی را به تصويب رساند که به مردم اين کشور اجازه ميدهد تا در صورت پذيرفتن مليت کشورهای ديگر، مليت بلژيکی خود را هم داشته باشند .


چهارشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۸۴

سه‌شنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۴

فراز و فرود زندگى پناهجويان ايرانى در آلمان



پناهجو اميدوار است در جامعه ديگر، دشوارى ها و فشارهاى قديمى را فراموش كند. اما آيا در كشور جديد بهشت در انتظار پناهجويى است كه گاه در راه رسيدن به مقصد، از گذرگاههايى جهنمى عبور ميكند يا به دام شيادى قاچاقچيان مى افتد؟



اصل مطلب

دوشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۴

نظرم عوض شد !

چند روز پيش مطلبي رو در ارتباط با فرودگاههاي برتر در سال دوهزار و چهار پابليش كرده بودم كه امروز با رفتن مجدد به به فرودگاه
Schiphol نظرم كاملا عوض شد ، چرا كه فرصت خوبي بود تا اولا كل فرودگاه رو دوباره زير ذره بين ببرم ودوما ميزان سرويس دهي به مسافران رو بسنجم .

فرودگاه مربوطه كه در نزديكي آمستردام قرار دارد بسيار زيبا و عظيم جلوه ميكند ، برخورد پرسنل و احترامي كه براي ارزش انساني آدمها ميگزراند به حدي غير قابل تصور بود كه برايم جذابيت تمامي آنچه كه به لحاظ زيبائي ظاهري بود را تحت الشعاع خود قرار داد .

البته ميدانم كه اين سرويس دهي ها جزء اقليت كارهائي است كه يك جامعه پروازي آنهم در حد KLM كه با اير فرانس نيز ادغام شدهاند و با يكديگر همكاري ميكنن ، است . ولي همين پولها در مملكت ما از آدمها گرفته ميشود و تازه دو قورت نيم پرسنل و مديران آن باقي است .

مادر يكي از دوستانم عازم ايران بود كه من هم به خاطر همراهي با اين دوست گراميم همره آنان شدم و چون نامبرده سن و سال بالائي داشت و در عين حال زبان دومي را هم خوب نميشناخت ، از همان گيت مربوط به گرفتن كارت پرواز درخواست يك همراه يا به قول ندرلند زبانها begeleider كرديم و جريان از اين قرار بود كه بعد از دو دقيقه شاهد حضور يك خانم خوش قدو بالا ، زيبا ، مهربان و صميمي بوديم كه باروي باز به سمت ما آمد و ضمن احترام خاصي كه احتمالا در چهار چوپ قوانين فرودگاهي برايش توضيح داده بودند ، مدارك اين خانم را از ما گرفت و با وي به سمت گيت خروجي پرواز ايران راهي شديم .


در مسير از ايشان پرسيدم كه عضو پرسنل فرودگاه هستند و يا با دفتر خدماتي خاصي كار ميكند كه بيان نمودند براي شركت ك . ال .ام فعاليت ميكنند و در قالب يك تيم خدماتي براي كمك به مسافرين معلول و يا اشخاصي كه توانائي صحبت كردن و آشنائي به زبان خارجي را ندارند ويا داراي شرايطي مشابهي هستند سازماندهي شده اند .


از اين همه نظم و دقت و خدمات لذت بردم و مهم برايم ارائه زيبا آن بود . و اما بزارين درد دلم رو از جماعت مسافر به ايران و دو نفر آقاي متصدي مسئول بذل و بخشش بار همراه مسافر باز نكنم كه آبروي شركت هواپيمائي هما ( مرغ سعادت ) باز گندش عالم رو خفه نكنه . ما تا كي بايد شاهد اين مسائل و معظلات باشيم . جلوي هيچكدام از گيتهاي ديگر خبري از رئيس و رئيس بازي و بذل و بخش بار و هرج و مرج نميديد ، مگر گيت ايران .


اگر بار غير مجاز ، غير مجاز است پس ديگر چانه زدن ندارد و استاندارد بار پرواز بايد براي هر مسافر يكي باشد و اگر مسئله ائي ديگر در ميان است كه ..... بگذريم ... اين حرفها راه به جائي نميبرد ، چرا كه ما همنوعانمان را بهتر ميشناسيم .


جاي همتون خالي واسه بار چندم يك برگر كينگ ديگه خوردم . اين برگر كينگ چرا تو بلژيك شعبه نداره ؟ خداوكيلي صدها برابر مك دونالد كه بيخودي اسم و رسم دار شده ارزش داره .

یکشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۴

سياست سياه دموکراسی


دوست خوب و گرانقدرم سركار خانم حميرا طاري در وبلاگشان به دشواريهاي مهاجرت دركشور محل زندگيشان اشاره دارند و سياستهاي چند گانه سياه دمكراسي . اصل مطلبشان را اينجا مطالعه كنيد .


همچنين يادآور ميشوم كه دومين دفتر شعر اين روح پاك و شاعرانه وبلاگي با كمك آقاي معروفي و انتشارات گردون به بازار آمده است .چون هميشه برايشان آرزوي پايداري و بهروزي دارم .

شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۴

٢١ آوريل روز تعيين تكليف با دولت سوئد در خيابانهاى استكهلم


همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى در سوئد در ادامه فعاليتهاى خود در طول دو ماه اخير و به دنبال تظاهرات ١٥ فوريه در مالمو، داير کردن چادر اطلاعاتى به منظور جلب توجه افکار عمومى و تظاهرات با شکوه اول آوريل در گوتنبرگ سوئد، تلاش و تماس پى در پى با سازمانها و نهادهاى سوئدى، جمع آورى ٢٧٠٠ امضا و توزيع هزاران نسخه از اطلاعيه هاى فدراسيون براى جلب توجه مردم و انعکاس آن در سطح بسيار وسيعى در سوئد، بر اين روند تاثيرات بسيار مثبت گذاشته است .


جمعه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۴

يورو سانگ

مطلبي رو در سايت ايرانيان بلژيك زده بودم كه البته مربوط به چند روز قبل هست و معرفي يورو سانگ امسال كه در كيف مركز اكراين برگزار ميشه . بخونين و به لينكهاش هم حتما سر بزنين ، چرا كه اين خواننده كشور يونان غوغا كرده . االبته روماني هم بد نيست . به هر حال همه رو ميتونين ببينن و بشنوين و بخونين . اين هم لينك ش

پنجشنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۸۴

آسيب هاى روحى و اجتماعى پناهجويان ايرانى در آلمان


پليس جنايى آلمان ميگويد مرد ايرانى ۵۰ ساله اى كه روز سه شنبه چهار دانش آموز آلمانى را در انپتال به گروگان گرفت و خواستار آمدن خانواده اش به آلمان در ازاى آزادى دانش آموزان شد، يك بيمار روانى است اما اين اتفاق پيش از همه اين پرسش را در ذهن بيدار ميكند كه مشكلات روحى و اجتماعى پناهجويان ايرانى در جامعه آلمان چيست و نيازها و فشارهاى عمومى بر آنها كدامند؟


چهارشنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۸۴

بهترين فرودگاه دنيا در سال دو هزارو چهار


نميدانم اين لينك چقدر ارزش خبري داشته باشه ولي در كمال تعجب ديديم كه فرودگاه Schiphol هلند در مقام سوم آمار و ارقام جهاني در ارتباط با بهترين فرودگاه سال دو هزار و چهار قرار گرفته .


جالبه كه بدانيم در رده بندي پنج فرودگاه برتر ، چهار تاي آنها مربوط به آسيا ميشه كه هنگ كنگ در مقام اول و سنگاپور در مقام دوم قرار گرفته اند .


من فيلم فرودگاه بين المللي سنگاپور رو از طريق يكي از اشنايانم ديده ام و انصافا كه از لحاظ زيبائي و سرويس دهي به مسافران حرف ندارد . ولي فرودگاه هلند را از نزديك ديده ام و به نظرم چيز جالبي نيامد .

سه‌شنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۸۴

چرا وبلاگ ميخوانم ؟

سوالي است كه مدتهاست ذهنم را به دنبال يافتن به پاسخي منطقي مشغول داشته است .

اگر چه همه به هنگام تعريف از وبلاگ آن را يك دفترچه خاطرات شخصي ميخوانند كه صد البته همين طور نيز ميباشد ، ولي به گمانم كه معناي عام اين دفترچه خاطرات شخصي به تنهائي بيانگوي زيبائيهاي اين پديده عصر حاضر نيست .

در مطلبي اشاره كرده بودم كه افراد مسن در خانواده هاي ما و آنهائي كه قدري قديمي تر هستند علل بوجود آمدن هر اتفاق و مسئله بديمن و خوش يمني را به دولت بريتانيا و يا همان انگليس خودمان ارتباط ميدانند .اين مطلب خود جاي بحث دارد كه در اين نوشته بآن نميپردازم .

در همين عصر حاضر هم خود ما كه نسل جديد و خير سرمان تحصيل كرده هستيم نيز در اولين گام براي آگاهي از اخبار دست اول و به روز شده بر روي لينك بي بي سي كليك كرده و به خواندن آن مشغول ميگرديم . جداي از اين كه در قدرت اين بنگاه سخن پراكني شكي وجود ندارد كه پاسخي باشد براي اين چرا ، ميتوانيم به راحتي با رجوع به كامپيوتر هاي شخصي افراد بي بي سي را در قسمت فوريت آنها پيدا كنيم و در اين ميان شايد كمتر وبسايت صداي فارسي آمريكا و يا دويچه وله و ... را بتوان پيدا نمود .

چرا وبلاگ نه ؟

بنگاههاي سخن پراكني و يا وبسايت هاي خبري آنان كه با نيروهاي كار آمد و صرف هزينه هاي هنگفت به اهميت پخش يك خبر در محافل خبري دنيا آگاهند ميتوانند به راحتي به دادن خط مشي پرداخته و مسئله مورد علاقه خود را كه نياز به دست كاري در آن دارند به خورد مردم دنيا بدهند و بعد با خيال راحت به آن بپردازند و منافع بدست آمده از پخش و يا تهيه آن خبر و برنامه را به سوي خود سرازير كنند و در اين راه چه بسا ضد و نقيض گوئي هائي نيز صورت پذيرد.

اما وبلاگ و يا همان دفترچه خاطرات شخصي كه توانائي كالبد شكافي خبر را ميتواند داشته باشد در عصر جديد ، وبسايتهاي خبري را به زانو در خواهد آورد .تصور اين امررا بكنيد كه در هر پديده مهمي اطلاعات داده شده توسط يك وبلاگ نويس ريشه يابي و نكته بيني
آن نوشته را به خواننده ارئه نمايد . واضح تر بگويم مثلا در ارتباط با مسائل دانستني كشور كانادا وبلاگي داشته باشيم به نام
تهرانتوئي كه بدانيم براي كسب اطلاعات اوليه و خوب كه تجربيات يكه نفر را به ما اثبات ميكند ، به سراغش رفته و در باره مطلبي كه ميخواهيم كسب اطلاع كنيم .

حال اين امر را پيوند بدهيم به تمامي مسائل و جريانات سياسي و مذهبي و اقتصادي و ...

فرضا اگر كسي كه پيرو آئين بهائيت است و وبلاگي داشته باشد كه ار خصوصيات و شخصيات و مراسم و مناسك اين گروه با بيان ساده بنويسد ، خواننده بيشتري خواهد داشت تا يك وبسايت عظيم خبري كه معلوم نيست دست اندر كارانش كه باشند و چه بخواهند به خورد جامعه خواننده بدهند .

يك وبلاگ ميتواند ارئه دهنده خاطرات شخصي و سياسي ، شخصي و مذهبي ، ... يك فرد باشد كه در عين حال خوانده را به اصل جريان راهنمائي كند و در اين راه گذشته از صداقت خبري ، داشتن سند و مدركي از ماجراي مورد بحثش ميتواند اهميت مطلبش را دو چندان كند .

دست اندر كاران اداري يك نهاد و يا يك ارگان نيز ميتوانند از خاطرات خود در محل كارشان و اتفاقاتي كه تصور ميكنند به درد جامعه خواننده عصر حاضر بخورد ، بنويسند و به آگاهي ساير خوانندگان بپردازند . بيائيد به جاي اينكه عامل هر گرفتاري و خرسند بودن از چيزي را به گردن انگليس و ديگران بياندازيم ، ضمن خواندن سايتهاي خبري آنان به وبلاگها كه از بطن جامعه و نهاد زنده نفس كش بلند شده است اهميت دهيم .

بي بي سي در ارائه خبر سونامي حقيقت است ولي واقعيت آن كس و آن چيزي است كه از درون زلزله بيرون آمده است و به گرفتاريهاي مردم اشاره كرده است .

در ارتباط با كودكان پاكدشت اخبار منتشر شده حقيقت است ولي واقعيت آن چيزي است كه از دل مادران بچه ها و نزديكان عامل اين جنايت نوشته شود .

بيائيد قدري بدرد خوانندهايمان بخوريم . و دردي از آنها دوا كنيم .
ننويسيم كه امروز مريضم و رفتم دكتر و بعد آن را پست كنيم و چپ وراست پينگ هم بهش بدهيم كه آهاي ملت وبلاگ من، امروز هم به روز شده و تازه تراك بك هم برايش بگذاريم كه ديگر حد را از مسخرگي بگذرانيم .

اگر در باره چيزي و يا مطلبي نظريه پرداز نيستيد و اطلاعا مكفي از ان نداريد ، در باره اش اظهار عقيده نكنيد و بعد هم بهانه داشته باشيد كه اينجا دفتر خاطرات شخصي خودم ميباشد و به كسي ارتباط ندارد كه در ان چه مينويسم و اينها عقايد و نظرات من است و هر كسي دوست ندارد نخواند !

همين جوري نگوئيم چرا شيرين عبادي نمي آيد كانديداي رياست جمهوري شود ؟ اول در باره مطلبمان فكر كنيم و بعد در باره اش اظهار نظر كنيم . و بهتر از همه اينها آنست كه مطالبمان را در وبلاگمان طبقه بندي كنيم تا ديگران بدانند كه كداميك از نوشته هاي شما سياسي است و كدام يك از آنها نظر شخصي و سياسي شماست .

من وبلاگ را به وبسايتهاي عظيم خبر پراكني ترجيح ميدهم ، چرا كه گفتم از بطن جامعه و با كالبد شكافي خاصي به روي صفحه اينترنت ميآيند .

دوشنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۴

یکشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۴

نامه مينا احدى دبير فدراسيون سراسرى پناهندگان به وزير امور خارجه قبرس



از طرف فدراسيون سراسرى پناهندگان ايراني و به نمايندگى از هزاران پناهنده ايرانى در سراسر جهان مراتب نگرانى و تاسف خود را نسبت به برخوردها و رفتارهاى غيرانسانى مقامات اداره مهاجرت شما با پناهجويان ايرانى اعلام ميدارم.
همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى يك نهاد غير دولتى است كه از سال ١٩٨٩ در سطح بين المللي در دفاع از حق پناهندگى گريخته گان يكي از خشن ترين نظامهاى سياسى دنيا فعاليت ميكند. ما دفاع از حق پناهندگى و دفاع از زندگى انسانى پناهجويان و فراريان جمهورى اسلامى را و تغيير و بهبود وضعيت آنها را مهمترين هدف و فلسفه فعاليت خود در اين عرصه قرار داده ايم .



اصل خبر

جمعه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۴

سهميه بندي پناهندگي !


تعداد يكهزار و هفتصد نفر پناهنده " سهميه ائي " سال دو هزار و پنج سوئد شناخته ميشوند !
لينك امروز


پنجشنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۴

صدام ، طالباني


يك زماني و البته همين الان هم باور اينكه صدام حسين رو با اون شكل افتضاح از زير زمين بيرون بكشند ، برايم سخت بود و اينك انتخاب رياست جمهور، آقاي طالباني !


در منطقه چه اتفاقاتي در حال بروز است ؟ !

چهارشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۸۴

دنياي بدون مرز


يك سري عكس از تظاهرات مدافعان دنياي بدون مرز را كه در همبستگي هفتگي ديدم ، جالب بود . شما هم ببينيد .

سه‌شنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۴

راستگرا ها در آلمان


بعد از راستگراهاي بلژيك كه به نئو نازيستهاي اروپا شهرت يافتن ، چشممان به مهد نازيها و راستگرائي رو به رشدش روشن .


خدا به داد خارجيها برسد .

دوشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۴


بزرگترين تخم مرغ عيد پاك




اين تخم مرغ شكلاتي رو كه چند تا عكس ازش گرفتم ، بد نديدم كه اينجا هم بزارم تا بقيه ببينن . بالاخره هر چي باشه يك ركورد جديد در ساخت چنين تخم مر غهائي است كه قراره در كتاب ركورد گينس نامش ثبت بشه . از اونجا كه شهر سينت نيكلاس ( واقع در كشور بلژيك ) معرف اين تخم مرغ هشت متر و سي سانتي متري به جهانيان بود ، به اين شهر رفتم و براتون با اين دوربين فيلم برداري ازش فيلم گرفتم و بعدش هم از روي فيلم گرفته شده اين عكس رو تهيه كردم تا اينجا پابليشش كنم .
ببخشيد كه اين دوربين در كار عكس زياد حرفه ائي نيست .

یکشنبه، فروردین ۱۴، ۱۳۸۴

سيزده بدر راديو بلوچ


اگر برنامه اين هفته راديو بلوچ را گوش ندهيد ، از دستان رفته . اب دستتون هست بزارين زمين و به اين برنامه گوش فرا دهيد . بلوچ با برنامه سيزده بدر شاهكار كرده است .

شنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۸۴

جمعه، فروردین ۱۲، ۱۳۸۴

شما چطور تصميم ميگيرين ؟


آدمها در چند حالت تصميمات مسخره ميگيرن :


اولين اون زماني كه تو ماشينشون نشستن و دارن گاز ميدن و ضبطشون با يه آهنگ شديدا احساسي در حال خوندنه .
دوميش زماني كه از كسي قهر ميكنن و از همه دنيا سير ميشن و فكر ميكنن كه الان آخر دنياست .
سوميش وقتي كه عاشق ميشن و احساساتشون به عقلشون غلبه ميكنه .
چهارميش لحظه ائي كه زير بارون دارن قدم ميزن و ياد چيزائي ميفتند كه نبايد بيفتن .
و اما پنجمين مورد زماني كه بي پول ميشن و همه چيز براشون بي خود ميشه و زندگي رو فقط واسه پول دارها ميبينن .
ششميش وقتي كه ميخوان بخوابن ، اين يكي از اون تصميمات مسخره ائي كه بيشتر وقتا پي گيري نميشه .


بالاخره ما نفهميديم پس آدم چه وقت تصميم درست و حسابي ميگيره ؟